Tuesday 9 August 2011

CEMBURU

salah ke cemburu?

"u nih cemburu sgt la,, relex sudah,, 
i bukan BUAT APA PUN"

ok wa nak kupas mengenai BUKAN BUAT APA PUN,, satu jawapan yang keluar dari mulut isteri anda,, yang belum kahwin nih, pedulikkan,, hehehehehe,, bagi seorang isteri, apabila suami menegur ataupun bersikap cemburu, musti lu org jem kan? apsal? semak? demmn it,, cuba la dengar ckp suami lu orang cik kak oii,,

kepada si suami, apa yang wa nk bagi tau nih mungkin akan membuat lu orang berfikir balik apabila setelah mengamalkan sikap 'TAK APA' kepada isteri lu orang,,

Sabda Nabi Muhammad SAW:
Ertinya : Dari Ammar bin Yasir berkata, ia mendengar dari Rasulullah SAW berkata : ” Tiga yang tidak memasuki syurga sampai bila-bila iaitu Si DAYUS, si wanita yang menyerupai lelaki dan orang yang ketagih arak” lalu sahabat berkata : Wahai Rasulullah, kami telah faham erti orang yang ketagih arak, tetapi apakah itu DAYUS? , berkata nabi : “IAITU ORANG YANG TIDAK MEMPERDULIKAN SIAPA YANG MASUK BERTEMU DENGAN AHLINYA (ISTERI DAN ANAK-ANAKNYA) – ( Riwayat At-Tabrani )


ok wa copy balik : apakah itu DAYUS? , berkata nabi : “IAITU ORANG YANG TIDAK MEMPERDULIKAN SIAPA YANG MASUK BERTEMU DENGAN AHLINYA (ISTERI DAN ANAK-ANAKNYA)


hahahahahaha,, amacam? cuba lu orang renungkan balik,, berapa banyak sikap KETIDAKAPA AN lu orang terhadap isteri2 tercinta? SMI malas sebenarnya nk tulis panjang2,, apa guna ada akal? 


p/s: wahai isteri2, jangan marah jikalau suami anda tidak mengamalkan sifat 'TIDAK APA' lagi selepas ini,,




4 comments:

lady unwanted said...

terbaik la dol..!! kau ni DAYUS! HAHAHA..

KennyArmada said...

demmn u cakap aku dayus,, beragak la weihh

Siti Safiyyah said...

yg p/s tu patut ko ubah jadi camni --> wahai isteri2, jgn marah jika selepas ni suami korang tidak lg mengamalkan 'tidak apa' selepas.............................. BACA ENTRI KENNY.


Hahaha :D

eh jap, pe maksud SMI tu?

KennyArmada said...

selepas baca entry KennyArmada ekk,, :hoho

SMI << Sendiri Mau Ingat
FYI << F**k You Idiot

:bagus