Thursday, 14 July 2011

CHANGES

perubahan? orang berubah? semakin lama lu kenal pasangan lu, semakin macam lu tak kenal pasangan lu? tp bukan itu yg wa nk mempersoalkan,, wa nak tnye lu org pernah tak lu org rasa apa yg ayahanda dan bonda lu rasa atas perubahan sikap anak2 mereka? anak2 yang sedang meningkat remaja? itu perubahan dr baik ke buruk,, ataupun perubahan daripada remaja ke peringkat dewasa dan sudah mampu berfikiran lebih matang,, dan itulah perubahan dr zaman2 jahiliah ke peringkat yg lebih baik,,


berdasarkan sumber2 yg dipercayai, manusia nih berubah atas 2 faktor? betul ke?

faktor 1: surrounding itu sendiri
betul ke? ok macam contoh yang wa nk beri,, lu memilih utk bermasyarakat di kawasan di mana masyarakat itu sendiri melakukan aktivis2 yg tidak sihat,, sebagai contoh, lu pilih utk pergi clubbing, berjudi, mabuk atau apa shj jenis kehidupan penuh hiburan, dan lu adapt to the situation, maka di situ lah titik permulaan di mana lu bakal menjalani kehidupan seperti mereka,, dan di sinilah ayahanda dan bonda lu bakal merasakan perubahan ke atas diri anak2 mereka,,

faktor 2: bahan pembacaan
yang nih wa setuju sgt2,, manusia mmg berubah dari mengikut buku yang diorang baca,, ini wa tak tipu beb,, dan wa juga sendiri mengambil pelajaran2 dari buku untuk menjalankan kehidupan yg berjaya,, dan adalah menjadi fakta bahawa buku2 untuk kejayaan juga ditulis oleh orang2 yang berjaya,, perubahan untuk kejayaan,, buku nih wa nk kongsi dgn lu orang,,

' THE POWER IS In your hands '
segala perubahan sebenarnya adalah lu sendiri yang mahukannya,, lu memilih untuk berubah,, apa guna ada akal? jgn perlu tanya soalan bodoh kepada wa, nak berubah kepada baik ke perubahan kepada jahat?
SMI 


1 comments:

FYA PELANG! said...

hurm,, senanya, da lambat join GA tu. kol 2 tadi tutup. tapi, takpe lha. fya terima je lha :) tengs. :malu